16. Ata’ya Bağlılık Uludağ Tırmanış Festivali

Ekibimizin Uludağ Tırmanışı raporudur. Keyifli Okumalar…

FAALİYETİN ADI: 16. Ata’ya Bağlılık Uludağ Tırmanış Festivali

3ü1 Arada Kahve

Aromalı Toz İçecek

Sallama Çay

500 gr Makarna (çadır başı)

Hazır Bardak Çorba

Meyve suyu

Sandviç

Hava Durumu:

26 Mart gecesi 03:00 Ana kamp : Hava açık , rüzgar az , sıcaklık ortalama 1-2 derece

26 Mart sabah 07:50 Zirve : Hava hafif bulutlu , rüzgar az , sıcaklık ortalama 0-1 derece

Kullanılan Malzemeler:

Kask, Krampon, Kazma

ULAŞIM

Gidiş

Uludağ Universitesi Spor Bilimleri Fakültesi – Uludağ Oteller Bölgesi 25 Mart 07.25– 08.55 (Nilüfer Belediyesinin otobüsünü kullandığımız için ücretsiz)

Dönüş:

Uludağ Oteller Bölgesi – Uludağ Universitesi Kulüpler Binası 26 Mart 14.20 – 16.40

(Nilüfer Belediyesinin otobüsünü kullandığımız için ücretsiz)

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ:

24 Mart 2023

Saat 17.50 de Uludağ Üniversitesinin Spor Bilimleri Fakültesine geldim. İçeride UDK (Uludağ Üniversitesi Dağcılık ve Doğa Sporları Topluluğu) sporcularına kayıt yaptırdım.Spor salonuna çantamı yerleştirdim. 18.20 de Şevval ve Furkan geldi ve kayıtlarını yaptırdılar ve çantalarını yerleştirdiler. Daha sonra 19.00 da UDK’nın organize ettiği Mete Cengiz Kültür merkezinde söyleyişi ve fotoğraf sergisine katıldık. Söyleyişi 21.50 gibi bitti. Spor salonuna geri döndük. UDK her kulübün liderleriyle toplantı yaptı. O sırada ben ve Şevval kampüsün karşısında bulunan BP benzin istasyonundan su almaya gittik. Döndüğümüzde UDK kumanyalarımızı dağıttı. Kumanyayı bölüşüp tulumlarımıza girip uyuduk.

25 Mart 2023

06.30 da uyandık eşyalarımızı topladık. Spor salonunun önünden 07.00 da kalkacak , UDK nın ayarladığı otobüse bindik. Fakat otobüsün hareket etmesi 07.25 i buldu. Kişisel malzemeleri bırakmak için 07.30 da UDK nın kulüp odasına gittik ve kişisel malzemelerimizi bırakıp 07.40 da tekrar hareket ettik. 08.55 te oteller bölgesine geldik ve otobüsten indik. Otobüsten inip yürüyüşe hazır hale geldikten sonra 09.15 te yürüyüşe başladık. Yürüyüş yolumuzun istikameti monte baia idi. Volfram Maden Cafeye vardık oradan telesiyej direklerinin altından yürüyüşe devam ettik telesiyejin sonuna varmadan güney doğu yönünden Volfram kamp alanına gittik. 11.15 te kamp alanına vardık.  Çadırımızı kurduk 11.40 te çadıra girdik. Bir şeyler yiyip , dinlendik. Zirve çantalarını hazırladık. 03.30 hazır ol saati verildi. 19.20 de tulumlarımıza girdik. Akşam soğuk ve rüzgarlıydı.

26 Mart 2023

02.30 da uyandık. Kramponlarımızı giydik çünkü kar buzlanmıştı , zirve çantalarını sırtladık ve 03.30 da sıraya girdik. 03.54 te yürüyüşe başladık. Başlangıçta eğim vardı orayı çıkıp ana sırttan yola devam edip bir eğimi daha S çizerek çıktık . 05.15 te Kapı denilen bölgeye vardık ve mola verdik. Mola esnasında gökyüzünde sıra sıra bir sürü ışıklı mışıklı cisim gördük herkes büyülenmişti tabi ekipten biri onlar Starlink uyduları diyince biraz büyü bozuldu. 05.25 te yürüyüşe devam ettik. Ara ara hafif eğim çıkıp indik ve rasat düzü üzerinden devam ettik. 07.03 te gün doğumunu gören bir yerde mola verdik. 07.20 de yürüyüşe devam ettik. Karın güneş görmesiyle kar hafif yumuşadı ve kramponlar kar toplamaya başladı. 07.50 de zirveye ulaştık. Biraz sıcak bir şeyler içip , zirvenin tadını çıkardık. 08.18 de zirveden ayrıldık. 10.00 gibi hafif kar yağışı başladı. 10.20 de kapıya vardık biraz soluklanıp inişe geçtik ve kar yağışı durdu. Hafif kar yağışı ve sıcaklıkla kar yumuşadı ve kramponlar iyice kar toplamaya başladı 11.04 te kamp alanına vardık. Soluklanıp dinlendik kramponlarımızı çıkarıp çadırın yanına serdik ki ıslaklığı biraz geçsin. Faaliyet boyunca dişli kısmından ayrılıp duran ve bana zorluk çıkaran sağ kramponumu da sonunda komple çıkarmış oldum. 14.00 otobüsü için 12.30 da hazır olmamızı istediler. Bir şeyler yiyip dinlendik daha sonra kampı topladık. 12.30 da kampı toplamış vazziyette diğer kulüp üyelerini bekledik. 12.40 ta yürüyüşe başladık. 14.05 te oteller bölgesine vardık. Otobüs oradaydı çantalarımızı yükleyip otobüse bindik. 14.20 de otobüs hareket etti. Önce terminal de inecekleri sonra spor salonunda inecekleri indirip 16.40 ta UDK odasına vardık. Kişisel malzemelerimizi alıp kıyafetlerimizi değiştirdik. 17.30 da toplantımızı yaptık ve faaliyetimizi sonlandırdık.