AĞRI DAĞI YAZ ZİRVE FAALİYETİ

Kulübümüzün Ağrı Dağı tırmanış raporudur. Keyifli okumalar.

KTÜDAKS AĞRI DAĞI YAZ ZİRVE FAALİYETİ

• BÜLEN KOÇER
  • MERAL PEKCAN
  • BAHADIR ŞEN

ROTA : Çevirme Köyü’nden itibaren klasik rota izlenmiştir.

RAKIM : 5137 Metre

ZİRVE HAREKET SAATİ : 1 EYLÜL 02:00

ZİRVE SAATİ : 1 EYLÜL 07:35

2.KAMP ALANINA DÖNÜŞ : 1 EYLÜL 11:45

HAVA DURUMU : Zirve anına kadar açık ve rüzgarsız bir hava seyretmiştir. Zirveye varıldığında ise hafif sisli ve rüzgarlı.

YEMEK DURUMU : 3+1 GÜN

TEHLİKELER : 2.Kamp ile buzul arası taş düşme riski (çok az)

Buzul başlangıcı ve zirve arası düşme riski

KULLANILAN MALZEMELER : Kask

ULAŞIM : TRABZON – DOĞUBAYAZIT OTOBÜSÜ = KİŞİ BAŞI 700 TL

DOĞUBAYAZIT – AĞRI OTOBÜSÜ = KİŞİ BAŞI 100 TL

AĞRI – TRABZON OTOBÜSÜ = KİŞİ BAŞI 500 TL

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ

28.08.2023

Planlandığı gibi Kerim,Özgür ve ben Kalkınma Sepet Market önünde otogara gitmek üzere buluştuk. Trabzon Otogarı’ndan 19:30 da harekete geçtik.(Gün içerisinde Trabzon Otogarı’ndan Doğubayazıt’a sadece iki araç vardır.) Yol üzerinde ufak tefek arızalar oluşsa da ekibimiz sabah 08:00’da Doğubeyazıt’a vardı.

29.08.2023

Sabah 08:00’da Doğubeyazıt Otogarı’nın yakınlarında olan bir marketten faaliyet alışverişimizi yaptık ve 9:15 civarı ilçe merkezine yürümeye başladık. Uzun bir yolculuktan sonra karnımız zil çalıyordu ki ; yol üzerinde karnımızı tıka basa doldurabileceğimiz bir kahvaltı restoranı bulduk. Buradan uzak kaldığım süre boyunca hayatımda çok şey değişirken, değişmeyen tek şey Özgür’ün doymak bilmez iştahı. Saatler 12:00’ı gösterirken ilçe merkezine ulaştık. Merkeze ulaştığımızda , yürüyüşe başlayacağımız Çevirme Köyü’ne gitmek ile otelde kalmak arasında kaldık ancak sonrasında araç fiyatlarının yüksekliği sebebiyle rotamızı otele çevirdik.(Doğubayazıt’dan Çevirme Köyü’ne araç fiyatları 1500-2000 TL arasında değişmektedir.)Mikail bir gece önce çarşıdaki Doğuş Otel’de kalmıştı, biz de onun önerisiyle Doğuş Otel’in yolunu tuttuk. Mikail’i tekrar görünce sevinçten havalara uçan Halis Ağabey , maddi ve manevi açıdan bizlere destek oldu. Anlaşılan Mikail en iyi yaptığı şeyi yani kendini sevdirmeyi fazlasıyla başarmıştı. Akşamüstü 5 kişilik veteran grubu bizlere katıldı. Akşam yemeğinde onlarla tanışma fırsatı bulduk. Hepsi farklı farklı şehirlerde yaşayan insanlardı ama onları yıllar geçse de bir araya getirebilecek bir şey vardı :

Dağlar…

30.08.2023

Sabah saat 7:00’da alarmın sesiyle ayaklandık. Otelin kahvaltı salonunda güzelce kahvaltımızı yaparak beklemeye başladık. Saat 9’da bizi Çevirme Köyü’ne götürecek olan araç geldi. 10 kişilik ekibimiz ile yola çıktık. 40 dakika sonra ekibimiz 2200 metre rakıma ulaştı. Burada eşeklere yüklerimizi verip saat 10’da yürüyüşe başladık.

İrili ufaklı molalar vererek 13:30’da 3200 metredeki ilk kamp yerine vardık. Birinci kamp yeri imkanlar açısından elverişliydi. Burada yemeğinizi yiyebilir sıcak içeceklere rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Çadırlarımızı yerleştirdikten sonra yemek hazırlığına koyulduk. 16:30’da kamp alanındaki barakada yemeklerimizi yedik ve sıcacık çaylarımızı içmeye başladık. Bu sırada Zafer Bayramı için zirve tırmanışı yapanlar zirveden dönmeye başladı. Bu grubun arasında kulübümüz kurucularından Ersan Başar da vardı. Onunla hoş bir sohbet eşliğinde çaylarımızı içtik. Kendisi de zirve yolunda bize tavsiyelerini sundu.

31.08.2023

‌Bugün günlerden 4200. Güneşin de çadırı ısıtmasıyla sabahın erken ışıklarında uyandık. Planımız hızlıca kahvaltı edip 9:30’da hazır ve nazır yola koyulmaktı ancak eşeklerin müsaitlik durumundan dolayı bunu 10’a erteledik. Saat 10’da başladığımız yolculuk 12:30’da 2.kamp’da son buldu.

Burada artık irtifa farkı yavaş yavaş hissediliyordu. Kamp sahibinin tavsiyesi ile buraya çadır taşımadık. Buradaki halihazırda olan çadırların içine mat ve muşamba sererek ortamı elverişli hale getirdik. Bu kampta su sıkıntısı bariz kendini gösteriyordu. Buraya faaliyete gelirken kişi başı 10 litreden fazla su getirmelisiniz. Akşamüstü Özlem’in liderliğinde yemeklerimizi pişirdik. Her ne kadar çok görünse de 10 dakika sonra kamp setleri boşaldı. Yatmadan önce grubun genel durumu iyiydi ancak ben ve Özgür baş ağrısı problemi yaşadık. Önlemlerimizi alarak yat saati olan 7’de tulumlarımıza girdik ve zirvenin hayaliyle uykuya daldık.

01.09.2023

Gece yarısı 12:30’da zirve için çadırda ilk kıpırdamalar başladı. Biz hazırlanırken bazı gruplar zirve için yola koyulmaya başlamıştı. Herkes uyandıktan sonra kahvaltımızı yaptık. Saat 02:00’da zirve için hazır bir şekilde çadır önünde toplandık. Rüzgarsız ve yumuşak olan hava zirve için olan tutkumuzu fazlasıyla arttırdı. İlk molamızı 02:40’da ilk tepeyi aştığımızda verdik. Grubun genel durumu iyiydi. Güneş kendini göstermeye başlayana kadar irili ufaklı molalarla ilerledik.

4900 metreye ulaştığımızda zorunlu bir mola verdik. Arkın ağabey irtifadan dolayı problem yaşıyordu. Mola öncesi ben de yürürken gözlerini kapadığını fark ettim. Bu sebepten dolayı lider Arkın ağabeyin alçalması gerektiğini ve benim de onunla inmemi istedi. Grup yukarı doğru ilerlerken biz alçalıyorduk. 4800’e indiğimizde Arkın ağabeye bir şeyler yedirip içirdim. Bu sırada telsizden aşağı bir grubun indiğini, Arkın ağabeyin onlarla döneceğini söylediler. Grup geldiğinde ben de zirve için tekrar yola koyuldum. 4800’den buzula kadar yüksek tempoda yürüyerek çıktım ancak bunun ne kadar yanlış olduğunu 07:30’da buzula ulaştığımda anladım. Buzula vardığımda tamamen tükenmiş hissediyordum. Biraz dinlendikten sonra kramponlarımı bağlamaya başladım. 07:45’de buzulda harekete başladık.

Zirve her ne kadar uzak gözükse de Mikail’in söylediği sözler beni motive ediyordu. 8:35’de Türkiye’nin en yüksek noktası olan Ağrı Dağı’nın Atatürk Zirvesi’ne ulaştık. Burada olmanın verdiği mutlulukla fotoğraflarımızı çekindikten sonra 8:50’de aşağı doğru harekete başladık.

9:15’de buzuldan çıkıp bir mola verdik. İniş sırasında Özgür ve ben mide bulantısı sorunu yaşadık. Ekibin bir kısmı önden ilerlerken Özgür, ben ve Kerim arkadan yavaşça ilerledik. Telsizden gelen habere göre 11:45’de ilk grup 2.kampa ulaşırken 12:30’da biz kampa ulaştık. Burada 2 saatlik bir mola verdik. 14:30’da ilk kampa doğru yola çıktık ve 2 saatlik yürüyüş sonunda kampa ulaştık. Saat 17:30’da anlaştığımız araç ilk kampa ulaştı ve bu araçla Doğubeyazıt’a döndük. Burada güzel bir akşam yemeğinden sonra faaliyet toplantısını yaparak faaliyetimizi sonlandırdık.

Ağrı Şehri’ne ve Ararat Dağı’na bizi misafir ettiği ve en güzel şekilde ağırladığı için teşekkürü borç biliriz.