Temel ve İleri Seviye Tırmanış Eğitimi 04-06.07.2022

Her yıl bahar döneminde bütünleme sınavlarından sonra; okunan raporlar, sık gidilen duvar antrenmanları, yeni alınan kıyafetlerle birlikte Aladağlar için heyecanlı bir şekilde hazırlanırdık. Niğde otogarda tüm ekibin parlayan gözleri, uzun zaman sonra gece soğuktan titremediğimiz bir çadır, Ordos dağ evinin altından akan buz gibi su, İt Oturumu’nun arkasından doğan ay, Demirkazık’ın heybeti orada öylece beklerdi sanki. 2020 ve 2021’de pandemiden ötürü gidememiştik. Bu yıl ulaşım ücretlerinin, market alışverişlerinin, hatta bir depo gazın fiyatının dahi hesaplamasıyla faaliyetin bizi ekonomik açıdan yıpratacağını düşünerek yönümüzü Şahinkaya/Trabzon’a (bizim deyişimizle Doğankaya) çevirdik. Verilen eğitimde bir farklılık yok. Lakin Cimbar’ın keskin güneşi, yerini Doğu Karadeniz’in sis ve çisesine bırakmış oldu. Birinci gruplara yönelik iniş, ipten ipe geçiş, toprope ve lider tırmanış, geleneksel malzeme yerleştirme eğitimleri verildi. İkinci gruplara yönelik Lider tırmanış ve geleneksel tırmanış eğitimleri verildi.

FAALİYETİN

8. Seda Gül Nas
  9. Özgür Gören

YİYECEK DURUMU : 3 Gün

HAVA DURUMU :  Hava genel olarak güneşli ve açık. Gece serin ve hafif yağışlı. Ara ara sis geldi.

KULLANILAN MALZEMELER : Kask, tam ip, yarım ip, karabina, ekspress, perlon, yardımcı ip, kordalet, friend, stopper, hexa, grigri, atc, sekizli. Sikke ve çekiç de aldık lakin kullanmadık.

ULAŞIM: Kişi başı 90 TL ile araç tutulmuştur. Ömer Sürül: 0 536 278 17 07

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ;

1. Gruplar;

04.07.2022 Pazartesi (1.Gün)

Saat 8.30’da planlanan hareket saatine servisçinin gecikmesiyle 10 dakika aksayarak 8.40’ta araç kütüphane önünden hareket etti. Niğde Aladağlar olarak planlanan faaliyetin günümüzün olumsuz ekonomik koşulları sebebiyle faaliyet yeri Niğde Aladağlar yerine Düzköy/Doğankaya olarak değiştirildi. Bu genel olarak biraz bizde hayal kırıklığı oluşturdu. Sene başından beri heyecanla Niğde faaliyetini bekliyorduk. Ama Niğde’yi aratmayacak bir faaliyet için yola çıktığımızın farkındaydık. Saat 9.43’te Düzköy’de ihtiyaç molası verildi. Bakkalın sahipleri bize çay ikram etti. Ve en güzeli Enes cips ve bol bol abur cubur alabilirsiniz akşam oturacağız dedi.

10.02’de mola bitti ve yolumuza devam ettik. 10.10’da kamp alanına geldik ve çadır kuracağımız alana yürümeye başladık. Kısa bir nerede kurulsa konuşmasından sonra alan belirlendi ve 10.22’de çadırları kurmaya başlayıp yerleştik. Herkes çadırını düzenleyip yemeklerini yedi. Biz çok aç olmadığımızdan aldığımız atıştırmalıklarla yeme işini hallettik.

11.45’te kamp alanından çıkıp eğitim alanına doğru harekete geçtik. 11.57’de eğitim alnına geldik. Bu faaliyetin en güzel yanı ise kamp alanıyla eğitim alanı yollarının yakın olması. Niğde sıcağında kavrularak bir iki saat eğitim alanına yürümediğimize şükrettim açıkçası. İsmail ve Hüsna iniş yapacağımız sistemi kurdular ve 12.31’de iniş yapmaya başladık.

Ben bir önceki faaliyette olamadığım için inenleri kenardan izliyordum daha iyi anlayabilmek için. İsmail şimdi başkası gelsin deyince ben hemen atlayıp ben ineyim dedim, tamam dedi ve ben geçtim. Hüsna başımda beklerken içimden “Allah’ım ne olursun sen şaşırtma” diye diye doğru bir şekilde inişe hazır hale geldim (Rabbim şaşırtmadı işte). İniş sırasında negatif bir nokta vardı. Orada ayaklarım duvardan kesildi, biraz döndüm kendi etrafımda kendimi sürekli düzeltmeye çalıştım ama bunun faydasız olduğunu fark edince pes ettim, sonra düzeldim. Zaten sorunsuz bir iniş oldu.

Tek tek birbirimizin inmesini beklerken İsmail bize ilk yardım konusunda epeyce bilgi verdi. Hatta Özgür’ü ölmeden mezara soktuk. Tufan’ın bacağını, omzunu koparttık; kırdık mecazi anlamda tabi tüm bunlar. “Omzu çıkınca o an ki olan malzemelerle neler yapabiliriz” diye sordu? Ben de elime geçen bir yağmurlukla tufanın kolunu gövdesine sabitleyerek bağladım. Yani kısacası o an herhangi bir kazaya karşı etrafımızda olan malzemelerle ilk yardım yaptırdı. Her birimize ilaç ismi verdi araştırmamız için.

14.36’da mola verdik bir şeyler atıştırıp çay, kahve içtik. Sonra ikinci kez iniş eğitimi yaptık ve herkesin sorunsuz olarak bitince saat 16.05’te ipten ipe geçiş eğitimine geçtik. Yine birbirimizi beklerken İsmail bize Akut dağ hastalıklarıyla ilgili bilgiler verdi.

18.50’de eğitim alanını toplayıp 19.19’da eğitim alanından ayrıldık.

19.21’de kamp alanına geldik ve serbest vakit verildi. Herkes yemeklerini hazırlayıp yemeklerini yedi. Biz mercimek çorbası ve makarna yedik, her zamanki gibi klasik faaliyet yemeğiydi.

20.20’de herkes toplanıp toplu bir şekilde oturup sohbet edildi. Üst gruplarımız eski anılarından anlattı keyifli vakit geçirdik. 22.13’te çadırlara geçtik. 23.00 uyku saati verildi ama zaten o saate varamadan Tufanla Doğa çoktan uyumuş olmuştu. Çadırın içinde çok fazla böcek bulduğumuzdan ben tişörtümle kafamı komple sararak uyumaya çalıştım, biraz nefes almakta zorlandım tabi ama böceğin ağzıma girmesinden daha kötü değildi.

05.07.2022 Salı (2.Gün)

06.30’da uyandık. Hazır ol saatine kadar kahvaltımızı yapıp faaliyet için malzemelerimiz ve yiyeceklerimizi ayarladık.

09.05’te kamp alanından çıkıp 9.25’te eğitim alanına geldik. Eğitim alanına geldiğimizde İsmail ve Hüsna sistemi kurabilecekleri alanı ayarlamaya çalıştı. Oradan olmayınca başka tarafa gittik. Orada da biraz bekledik sonra Enes de geldi. Tekrar konuşup baktılar uzun bir bekleyişin ardından ilk geldiğimiz alana döndük ve orada sistem kurmaya başladılar.

12.00’da inişe başladık. Bu sırada Hüsna gelip Özgür’e şehre inmesi gerektiğini söyledi. Özgür’ün polene alerjisi olduğu için gözü şişip morarmıştı hafiften zaten sürekli burnunu çekmekten bitap düşmüştü. İlk İsmail indi iniş kısmı biraz tehlikeli olduğundan sabit hatta girip iniş yaptık. Bir kısım indikten sonra, aşağıda toparlanıp 13.45’te mola verildi. Çay demleyip atıştırmalıklarımızdan yedik.

13.35’te mola bitti ve Hüsna bizi işkizmadan geçirdi, dar dik bir patika yoldu. Patika bitince Hüsna ve iniş yapmayanlar ayrıldı biz de geri dönerek iniş yaptığımız alana gittik.

Herkes indikten sonra saat 14.43’te tırmanış yapmaya geçtik. Enes’in açtığı rotalarda toprope tırmanmaya başladık. Önceden çıktığımız rotalar olduğu için çok zorlanmadık, herkes top yaptı.

18.09’da eğitim alanından ayrılıp kamp alanına geçtik. 18.24’te kamp alanına geldik ve serbest vakit verildi. Yemeklerimiz hazırlamaya başladık. Betüllerin ve Yurdanurların çadırlarıyla bir olup yemeklerimizi ortak yedik tabii herkes mantı için savaştı. 20.20’de yine hep beraber toplanıp oturduk. Eski anılar anlatılıp eğlenildi yine. 21.30’ta çadırlara geçtik. Çok yorulduğumuz için hemen uyuduk, bu sefer böcek girerse de girsin diyerek yüzümü tişörtle kaplamadım. Uyurken bir ara çadır arkadaşlarımın horlama seslerini duydum ama aldırış etmeden uyudum.

06.07.2022 Çarşamba (3.Gün)

Sabah 06.00’da uyandık ve yürüyüş için hazırlanmaya başladık. Sabahleyin Hüsna erkenden gitmişti. Hüsnaların çadırından Esra ve Gülcan önceki gün Özgürle birlikte gitmişti zaten.

07.30’ta yürüyüş için yola çıktık. Şahinkaya’nın oraya geldiğimizde mola verdik, fotoğraf çekildik ve sonra tekrar yola devam ettik. Çal mağarasının üst tarafına geldik orada oturduk, taşlığın oraya baktıktan sonra kamp alanına dönüş için yola koyulduk. 09.00’da kamp alanına geldik. Kahvaltı ve çadır toplamak için bir buçuk saat verildi. Yine üç çadır birleşerek grup arkadaşlarımla toplu kahvaltı yaptık. Murat’ın gribini herkese bulaştırması yüzünden herkes burnunu çeke çeke yemek yemeye çalıştı. 10.30 kamp alanı tamamen boşaltılıp tırmanış yapmak için yola çıktık.

10.53’te tırmanış alanına geldik. Umut ve Mustafa Kemal toprope için rota açtılar. Sonra sırayla tırmanmaya başladık. Enes geldiğinde uzun rota açtı. Bu rotalarda ilk defa çıkacağımız için biraz heyecanlandım. Hepsine çıktım ve sürekli emniyet aldım. Uzun rotada biraz boyun tutulması yaşayabiliyorsunuz.

14.00’da mola verildi toplu olarak oturduk. Atıştırdık, çay içtik, fotoğraf çekildik. 14.15’te mola bitti ve tırmanışa devam ettik. Açılan, dördüncü rotayı çıkarken herkesin takıldığı kısımla cebelleşirken Osman hoca (saper tırmanıcısı) onun oradan çıkılamayacağını söyledi. Mustafa beni tekrar aşağıya indirip ipi düzeltirken, Esra çıkma toparlanmaya başlayacağız dedi. Açıkçası bir içimde kalmadı değil orası, bir burukluk oluşturdu. Hızlıca toparlanmaya başlayıp 15.53’te alandan ayrılıp çardağa geldik ve burada toplantıya başladık. Herkes genel olarak faaliyetin keyifli geçtiğini dile getirdi ve İsmail’e teşekkürlerini. 16.32’de toplantı bitti. İkilerin toplantısı beklerken biz malzemeleri ayırdık, herkes kendi malzemesini bulup çantasına yerleştirdi. İkilerin toplantısı da bitince fotoğraf çekilip alandan ayrıldık.

1. Gruplar;

04.07.2022 Pazartesi (1.Gün)

8:30’da kütüphanenin önüne araç geldi ve on dakika içinde araca binip yola koyulduk, yolda türkü kemençe dinledik. 9:46’da köye vardık, köydeki marketin önünde durduk, marketten ekmek aldık market sahibi bize çay ikram etti 10:00’da araca bindik ve 10:10’da araçtan indik kamp alanına doğru yola koyulduk

10:20’de kamp alanında çadır kurmaya başladık, daha sonra bir şeyler atıştırdık ve 11:45 de eğitim alanına hareket ettik.

11:58 1. grupların eğitim alanına vardık. 2. gruplar da kendi eğitim alanına 12:15’te vardı ve hemen eğitimimiz başladı. Yerden 2 buçuk metre yükseklikte istasyon örneği vardı, iki bolt, mağaracı karabina. Burada auto block sistemi kurduk, lider artçıyı yanına çekti. Sonra inişe geçtik. 4 kişiydik ve ikişerli olarak eğitimimizi yaptık eğitmenimiz itinalı ve çok güzel bir şekilde her şeyi anlattı, biz de elimizden geldiğince yaptık. Arada çay kahve içtik bir şeyler atıştırdık.

17:40’a kadar eğitimimiz devam etti. Eğitimimiz bittikten sonra 19:45’e kadar kayada lider tırmandık. Sonra toplanıp işkizmadan çıkıp 20:00’da kamp alanına vardık. Akşam yemeğini yaptık ve yemeğe başladık yemekten sonra eğitmen İsmail abi karpuz getirmişti bana kesmemi söyledi bende karpuzu kesmeye başladım ama İsmail abinin gözleri üstümdeyken karpuzu kesmeyi beceremedim ve kendisi kesmeye başladı. Daha sonra SAPER tırmanışçıları geldi ve sohbet halkası kurup sohbet edip çay içtik. Yat saati 23:00 hazır ol saati 9:00 dendi ve herkes günün yorgunluğunu atmak için uyudu.

05.07.2022 Salı (2.Gün)

9:00’da kamp alanından işkizmaya doğru hareketlendik. İşkizmada 1. Gruplardan ayrıldık biz işkizmadan indik geleneksel tırmanacağımız yere vardık. Bu geleneksel rota Şahinkaya sektörde Mustafa Altun’un açtığı İlk Adım rotası. Önce toprope açtık ve rota temizlemeye başladık uzun süre bu rotada kimse tırmanmadığı için rota çok kirliydi, çok fazla ot uzamıştı yarıktan, temizlenecek gibi değildi. Biraz temizlemeye uğraştık ama vakit kaybetmemek için daha temiz ama zor bir rotaya geçtik.

10:45’te geleneksel tırmanmaya başladık ama öncesinde tabi ki ilk tırmanışımız olduğu için top rope emniyeti ile çıktık rota çok zordu. Malzemelerin ağırlığı ile kayada kalmak çok zordu. Arada bir yerleştirdiğimiz malzemeleri kontrol etmek için düştük ve düştüğümüz malzemeleri kayadan almak yerleştirmekten daha zor tabi ki friendler hariç onlar yerleştirmesi de çıkarması da diğerlerine oranla daha kolaydı.

16:30’da eğitimimiz bitti kollarımız uzun süre kayada kaldığımızdan dolayı şişmişti. 16:45’te 1. grupların yanına geldik. Onlar da eğitimlerini tamamlayıp tırmanışa geçmişlerdi. Biz de tırmandık. Hemen yanımızda ise SAPER ekibi 8+ tırmanıyordu, arada kayada bol adrenalinden dolayı nara atıyorlardı. 18:00’da toplanmaya başladık. 18:10’da kamp alanına doğru yola koyulduk.

18:25’te kamp alanına vardık. 19:00’da akşam yemeğini yapmaya başladık. Yemeğimizi yedik ve çay yapıp içmeye başladık. Yine sohbet halkası oluşturduk. Eğitmenlerimiz dağdaki maceralarını anlatmaya başladılar bizde zevkle dinledik. 10:30 da çadırlara dinlenmeye çekildik.

06.07.2022 Çarşamba (3.Gün)

7:30 hazır ol saatiydi. Sabah yürüyüş yapmak için yola çıktık 7:48’de kayanın en yüksek yerine vardık biraz manzarayı izledik, Türk bayrağı tabelasının orada fotoğraf çekildikten sonra yürüyüşümüze devam ettik, kayanın sonuna vardık. Fotoğraf çekildikten sonra gözetleme kulesine doğru yola devam ettik. Gözetleme kulesine vardık içine girdik biraz manzarayı seyrettikten sonra 8:30’da kamp alanına dönüş için hareketlendik.

9:00’da kamp alanına vardık 10:30’a kadar kahvaltı yapıp kamp alanını topladık. Kayaya tırmanmak üzere yola çıktık.

10:53’te kayanın altında tırmanmak üzere hazırlıklarımız başladı biz lider tırmandık 2 rota toprope açtık eğitmenlerimiz de tırmandı bolca kayada tırmanış yaptık SAPER de hemen yanımızda nara atarak tırmanmaya devam ediyordu. 14:00’da tırmanışa mola verdik, oturduk. Bir şeyler yiyip içtik.

14:40’da tırmanışa devam ettik birler geleneksel malzeme yerleştirmeyi öğrenmek için toplandı, biz tırmanmaya devam ettik. 15:57’de malzemeleri toplayıp çardağa doğru geçtik. 16:05’te çardakta faaliyet toplantımız başladı ve 17:20’de faaliyet toplantımız bitti. Flamalarımızı ve bayrağı açıp fotoğraf çekildikten sonra araca doğru gittik. Araca bindik ve şehre doğru yola koyulduk 18:45 de Trabzon’a vardık ve araçtan indik, faaliyetimiz bitti.