ÇAYELİ 8. ULUSLARARASI DAĞCILIK TURİZM VE YAYLA ŞENLİĞİ FESTİVALİ KAÇKAR DAĞI ZİRVE TIRMANIŞI

Ekibimizin Kaçkar Dağı Zirve Tırmanışı faaliyet raporu.  Keyifli Okumalar..

FAALİYETİN ADI : ÇAYELİ 8.ULUSLARARASI DAĞCILIK TURİZM VE YAYLA ŞENLİĞİ FESTİVALİ KAÇKAR DAĞI TIRMANIŞI

FAALİYETİN TARİHİ : 02-05 AĞUSTOS 2022

• Mezovit Kamp Alanı – Kapı arasında çarşak zeminde yoğun taş düşme riski
  • Kapı – Zirve arasında taş düşme ve düşüş riski

YİYECEK DURUMU : 3 gün + 1 opsiyon

HAVA DURUMU : 3 Ağustos : Yukarı Kavrun – Mezovit arası yoğun sisli ancak Mezovitten itibaren hava açık

4 Ağustos Zirve günü : Hava açık ve yağış belirtisi yok

5 Ağustos : Mezovit – Yukarı Kavrun arası yoğun sisli ve zaman zaman hafif yağmurlu

KULLANILAN MALZEMELER : Kask

ULAŞIM :

• Trabzon – Rize Belediye Otobüsü ( Öğrenci : 10 TL , Normal : 20 TL)
  • Rize – Çayeli Minibüs (Öğrenci 13 TL)
  • Çayeli – Yukarı Kavrun (Ücretsiz : ÇAYDOSK karşıladı.)
  • Yukarı Kavrun – Çamlıhemşin (3 kişi 200 TL, 1 kişi 75 TL)
  • Çamlıhemşin – Rize (50 TL)
  • Rize – Trabzon Belediye Otobüsü ( Öğrenci : 10 TL , Normal : 20 TL)

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ :

2 AĞUSTOS 2022

Anlaştığımız gibi 17:30’da Şevval ve Kerim ile Trabzon Moloz Otobüs Durağından kalkan Trabzon – Rize Belediye Otobüsüne bindik. Yaklaşık 1 saat 30 dakika sonra Rize Meydanında otobüsten indik. Kerim burada ben ve Şevval’i Çayeli minibüsüne bindirip yanımızdan ayrıldı. (Çayeli, Rize şehir merkezinden 20 km uzaklıkta bir ilçedir.) Yarım saatlik bir yolculuktan sonra Çayeli Aytemiz Petrol durağında indik.( Bu durak Çayeli Doğa Sporları Kulübünün direkt karşısındadır.) Burada daha önce telefonda konuştuğumuz Hüsamettin Kömürcü abi (+90 532 431 89 27) bize kalacak yer konusunda yardımcı oldu. Biraz dinlendikten sonra Şevval ile alışverişe çıktık. Çayeli alışveriş için gayet yeterli bir ilçe merkeziydi. (Cadde üzerinde 10’dan fazla marketi rahatlıkla görebilirsiniz.) Alışverişten sonra günün yorgunluğu ile ÇAYDOSK kulüp binasında dinlenmeye çekildik.

3 AĞUSTOS 2022

Sabah 8:30 da uyanıp kahvaltımızı yaptık. Kahvaltı için ÇAYDOSK binası karşısındaki fırın gayet yeterli. Saat 10’a gelirken Çayeli Belediye binası önüne geçtik ve burada malzemelerimizi araca yükledik. Gelen tırmanışçılarla beraber burada ufak bir toplantı yapıldı.

Buradan ÇAYDOSK’un araçlarına binip çok da uzakta olmayan Çayeli Hüsrev Lokantası’nda misafir olduk. Yemek sonrası hemen yola koyulduk.13:45 de Ayder kapıda araçlar küçük bir mola verdi. 15:05 de Yukarı Kavrun yaylasında araçlardan inip yürüyüş saatini beklemeye başladık. 15:45’de yürüyüş başladı. İrili ufaklı molalarda 17:05’de Mezovit’in altındaki kapıya vardık.(Bu kapı hayvancılık yapanlar tarafından öküzleri uzaklara yayılmasın diye alınmış bir önlemdir.) Kapatmayı unutmayınız. Saat 19 civarı Mezovit’e vardık. Bu dakikaya kadar sisten göz gözü görmezken artık sis yavaş yavaş açılıyordu. Bir anda Kaçkar ihtişamlı yüzünü bizlere gösterdi. Orada bulunan herkes büyülenmiş olacak ki kamptan uğultular gelmeye başladı.

Hızlıca karnımızı doyurduk ve dinlenmeye koyulduk. 21’de zirve toplantısı yapıldı. Ve saat 5 için hazır ol saati verildi. Toplantı sonrası çadırlarımıza döndük ve uykuya daldık.

4 AĞUSTOS 2022

Gece 4’te uyanıp kahvaltımızı yaptık. Ve hazır ol saatini beklemeye başladık. Hava gayet açıktı. Kamp alanından bakınca Kuzey Klasik , Küçük Buzul Kış ve Büyük Buzul rotalarının büyük bir kısmı görülüyordu. Bu açıdan Mezovit kamp alanı büyük bir avantaja sahip.

Saat 5 de yürüyüşümüz başladı. Yürüyüşü kapı öncesi ve sonrası olarak 2’ye ayırdığımız da ; kapı öncesi çarşak (irili ufaklı taşlı) zemin , kapı sonrası ise büyük kayalardan oluşan ve kaya tırmanışı gerektiren bir rotaydı. Bir kaç mola ile küçük buzulun yanında tırmanarak saat 7:50 de kapıya vardık.

(Kapı taşlarla kaplı bu rotanın sonudur.)

Ekibin kalabalık olmasından dolayı bu alana kadar yoğun taş düşme riski yaşadık.

Bu noktada ekip batonlarını bıraktı. Ve kaya tırmanışı başladı. Tırmanışın en zevkli kısmı buradan zirveye kadar kesintisiz olan kaya tırmanışıydı.

Taş düşme riskinden dolayı bazı alanları beşer beşer ve yavaşça geçmek zorunda kaldık. Saat 11 de zirveye vardık.

Burada yapılan tören sebebiyle uzun süre kalmak zorunda kaldık.12 de inişe başladık. İniş her ne kadar çıkıştan daha az yorucu olsa da çok daha fazla dikkat istiyordu. Zirveden kapıya inerken ufak ufak yağmur çiseliyordu ancak kısa sürede sonlandı. 14:20 de kapıya vardık. Daha sonra çarşak zemini de yavaş ve dikkatli bir şekilde geçerek kamp alanına vardık. İniş sonrası karnımızı doyurup dinlenmeye başladık. Hava kararınca şenlik sahipleri , gelen tırmanışçılara yöresel şarkılardan oluşan güzel bir müzik ziyafeti sundu.

5 AĞUSTOS 2022

Sabahın ışıklarıyla gözlerimizi açtık. Şevval son günün hatrına bizlere kuymak hazırladı.

Karnımızı yeterince doyurup hareket saatini beklemeye başladık. Saat 10’da Yukarı Kavrun’a doğru yola koyulduk. Burada toplantımızı yapıp faaliyetimizi sonlandırdık.