Aladağlar Kaya Eğitim – 2017

27 Haziran- 02 Temmuz 2017 tarihleri arasında, Niğde-Aladağlar, Cimbar vadisi bölgesinde 30 sporcumuzun katılımıyla kaya tırmanış eğitim faaliyetimizi gerçekleştirdik. Başlangıç gruplarına yönelik ” İp İnişi, Top-Rope Tırmanış, Emniyet Malzemesi Yerleştirme, İstasyon Kurulumu” Gelişim gruplarına yönelik ” Spor Tırmanış, İp Teknikleri, Geleneksel Tırmanış” uygulamalı eğitimleri verilmiştir.

Faaliyet Lideri: Samet YAZICI
Faaliyet Sorumlusu: Erkan TAN
Eğitime Katılacak Sporcular:
I.GRUP:
Begüm KOLOĞLU, Zeynep YILMAZ, Ezgi BECERİKLİ, Ayşe Gülcan ÇOLAK, İrem ÜNERLİ, Hasan KARADAĞ, Beyza ERDİN, Hüsnanur TÜRE, Eren BİLEN, Berati ŞENOL, Ayberk KÖKÇE, Elif YILDIRIM, Enes BEKCAN, Çağatay ÖZCAN, Fatih AKYÜZ, Süveyda YALÇINKAYA, Hilal TÖMEN, Kübra TEZCAN, Merve TOPBAŞ

II.GRUP:
Esra EMET, Hamza GÜLSEREN, Hüseyin KORKMAZ, Selçuk ARAS

Eğitmen Yardımcıları:
İlknur ÜNLÜ, Enes Berk KARGI, Erkan TAN, Ceyhun CÖMERT, Ferhat İNCEOĞLU, İsmail ŞAHİNBEY

Eğitmen:
Samet YAZICI

Detaylı faaliyet raporu / Günlük Döküm:

27.06.2017 Salı (1.Gün)

27.06.2017 Pazartesi günü saat 15.00’te Trabzon otogarından hareket ettik. Ekibin geri kalanıyla Niğde otogarında saat 08.00’de buluşacaktık. Trabzon’dan gelen ekip olarak otobüsümüzün çıkardığı teknik arızalar yüzünden bir buçuk saat gecikmeli olarak 09.35’te Niğde otogarına indik. Yolculuğumuz yaklaşık 19 saat sürmüştü. Çantaları arabadan indirdik. Diğer illerden gelen arkadaşlarımızla buluştuk. 09.50’de Niğde otogardan alışveriş yapacağımız yere geldik. Market alışverişini A101 ve bakkaldan yaptık. Gıda malzemelerimizi uzun süre taşımayacağımızın verdiği özgüvenle market alışverişini biraz abarttık.  Bizim çadırın alışverişi 220 TL tuttu. Tüm ekip poşetleri arabaya yükledikten sonra 10.30’da Çamardı Köyüne doğru hareket ettik. Minibüse kişi başı 15 TL verdik. 1 saate yakın gittikten sonra 11.20’de benzin almak üzere durduk. Hava çok sıcaktı ama en azından nem yoktu. 11.25’te tekrar hareket ettik. Arabada giderken Ferhat bize görülen zirveleri tanıttı. 11.40’ta kamp alanımız olan Cimbar Vadisi mevkiine geldik. Yemeklerimizi ve çantalarımızı arabadan indirdik. Çadırları kurduk, bozulacak yiyeceklerimizi dereye koyduk. 12.20’de ocaklar yakılmaya başlandı. Hazır ol saatimiz 14.00 olarak belirlendi.  Saat 14.00’te tüm ekip hazırdık. Yürüyüş için yanımıza su, sandviç, abur cubur aldık. Erkan bize civarı tanıttı. 14.00’te yürüyüşe başladık. Ekipte sorunu olanlar liderin hemen arkasında önde yürüdü ve tüm ekip onların temposunda yürüyüşe geçtik. 14.20’de ekipten Hilal ve Zeynep sağlık sorunları nedeniyle eğitmen eşliğinde kamp alanına geri döndüler. 14.35’te kayanın altında gölgelik bir yerde su ve dinlenme molası verdik. Tüm dağlık yörede etkili olan güneş ışımasından korunmak için kremlerimizi sürdük.  Ara ara kısa molalar vererek yolumuza devam ettik. 16.10’da Arpalık düzlüğüne geldik. Burada bulunan su kaynağından sularımızı doldurduk. Fotoğraf çektik, yemek yedik ve dinlendik. 16.35’te mola bitti ve tüm ekip inişe geçtik. Hafif tempoda çıktığımız yerleri koşarak indik. 17.15’ te su ve dinlenme molası verdik. 17.30’ da tekrar yürüyüşe devam ettik.  Çıkış süremizin yarısı kadar bir sürede indik. 17.50’de kamp alanındaydık. Ocak yaktık, yemek yaptık, bulaşık ve çamaşır yıkadık. 21.30’da bütün ekip TDF’nin dağ evinde toplandık. Mezunlarımızdan Samet abi faaliyet hakkında konuşma yaptı. Kaya tırmanışı hakkında muhabbet ettik. 22.10 da dağ evinden ayrıldık. Yat saati 23.00 olarak belirlense de yorgunluktan 22.15’te herkes çadırına girmişti, kamp alanında sessizlik hâkimdi.

28.06.2017 Çarşamba (2. Gün)

Çadır ekibi olarak 04.30’da uyanmıştık. 05.00’te tüm kamp kalkmıştı. Kahvaltılarımızı ettik, dağ evinin arkasında bulunan kaynaktan sularımızı doldurduk. Eğitim için gereken teknik malzemelerimizi çantalara koyduk. Yanımıza bol su, kuruyemiş, abur cubur aldık. Güneş kremlerimizi sürdük.  06.00’da tüm ekip hazır tek sıra halinde sıradaydık. Cimbar vadisine harekete geçtik. 06.10’da Cimbar’ın girişinde çantalarımızı çıkardık. Hafif tempolu koşu ve ardından soğuma hareketleri yaptık. 06.35’te Cimbar boğazında eğitime başladık. Yere mat serdik, herkes çantasındaki teknik malzemeyi çıkarttı. Eğitmenlerin bir kısmı ip inişi için istasyon kurdu. Diğer bir kısmı ise top rope için rota açtı. Biz de boulder’a başladık. Fazla yükselmeden duvarda yana doğru gitmeye çalışıyorduk. Bu şekilde tutuş kuvvetimizi arttırıyorduk. Parmaklarımızı ve kollarımızı geliştiriyorduk. Duvarda 1 dk. kalınca kolum şişmeye başlıyordu. Ama yine de bizim için iyi bir antrenman oluyordu. 08.30’ da iniş için istasyon kurulmuştu. Ekip top rope çıkanlar, iniş yapanlar ve boulder yapanlar olmak üzere 3’e ayrıldık. İniş için kemer kuşanıp malzemelerimizi yanımıza aldık. İstasyonun kurulduğu yere ipe pürsikle girerek emniyetli şekilde çıktık. Ekibin hepsi iniş yaptı. İniş yapanlar top rope çıktı. Çıkanlar daha sonra emniyet aldı. Her ikisini de yapan boulder yaptı. 12.00’de bütün teknik malzemeler toplanmaya başlandı ve 12.25’te kamp alanına hareket edildi. 12.45’te kamp alanına gelindi. Yemek yedik, sularımızı doldurduk, dinlendik. 14.20’de eğitim için hazır halde sıradaydık. 14.30’da Cimbar vadisine geldik. Top-rope, iniş ve boulder’a devam ettik. Parmaklarımız soyulmaya ve kanamaya başlamıştı. 18.05’te malzemeleri toplamaya başladık. 18.40’ta kamp alanına yürümeye başladık. 18.50’de kamp alanına geldik. Yaptığımız hatalardan dolayı çılgın kurbağa ve şınav cezası aldık. Yemeğimizi yedik, dinlendik. Saat 21.30’da bütün ekip dağ evinde toplandık. Samet abi geleneksel tırmanış malzemeleri hakkında teorik bilgiler verdi. Takozların, sikkelerin kullanım yerleri ve kullanım şekilleri hakkında bilgiler verdi. Çekerleri ve çeker yönlerini anlattı. 22.30’da dağ evinden ayrıldık. Yat saatimiz 23.00 olarak belirlendi.

29.06.2017 Perşembe (3.gün)

05.00’te tüm kamp uyanmıştı. Kahvaltımızı ettik, sularımızı doldurduk. 06.00’da tüm ekip hazır halde sıradaydık. 06.15’te antrenmana başladık. Tempolu koştuk ve ardından soğuma hareketleri yaptık. Vadinin girişinde herkes kasklarını taktı.  06.40’ta Cimbar vadisine girdik. Güneş daha çıkmadığından eğitimin en güzel olduğu saatler bu saatlerdi. Malzemelerimizi çıkardık. Eğitmenlerimiz top rope için farklı yerlere istasyon kurarken biz de boulder yapıyorduk. Kaya üzerinde hepimiz düne göre daha iyiydik. Top rope için bir rotayı deneyen diğerine geçiyordu. Rotaları çıkanlar emniyet alıyordu. ATC ile emniyet alan daha sonra Grigri ile emniyet alıyordu. Bizim için çok verimli bir eğitimdi. 11.35’te malzemeleri toplamaya başladık. 12.45’te kamp alanındaydık. Bu saatlerde güneşin zararlı etkilerine maruz kalmamak için 12.00-14.00 arasında kamp alanına geri dönüyorduk. Ocaklar yakılıp yemekler yendi. Biraz dinlendikten sonra 14.15’te tekrar eğitime gitmek üzere hazırdık. 14.30’da vadiye geldik. 2. Gruplardan Selçuk ip toplamasını gösterdi. Daha önce ip toplamamış olanlar ip topladı. Emniyet malzemesi yerleştirme eğitimi verildi. Hepimiz kayada friend, stopper, hexa yerleştirdik. Daha sonra yerleştirdiğimiz malzemelerle istasyon kurduk. Faaliyetin en eğlendiğim yerlerinden biriydi diyebilirim. Kum saati ve kaya babası aradık. Bunları kullanarak da istasyon kurduk. Daha sonra Erkan sikkeler hakkında kısa bir özet geçti. Sikkeyi nereye ve nasıl çakmamız gerektiğini anlattı. Sikkeleri de kayada uygun yerlere çaktık. 18.00’da bütün malzemeleri toplamaya başladık. 18.35’te kamp alanındaydık. Yemek yedik, dinlendik. 21.30’da dağ evinin çatısında toplanılacaktı. Her çadır ekibi puding yaptı. Mükemmel yıldız manzarası eşliğinde pudinglerimizi yerken sohbet ettik. Samet Abi KDK ekibini açıkladı. Zirve yapacak olan arkadaşlarımızın 03.00’da hazır olması istendi. Zirve yapacak arkadaşlarımızın eksiklerini tamamladık. Bizim çadır ekibinden de Hasan zirveye gidecekti. Heyecanını gizlemeye çalışsa da çok heyecanlıydı. Çantasını hazırlarken yardım edip, moral vermeye çalıştık. 00.00’de herkes çadırına girmişti. Hazır ol saatimiz 07.00 olarak belirlendi.

30.06.2017 Cuma (4.gün)

06.00’da uyandık. Kahvaltımızı ettik. Sularımızı doldurduk. 07.00’da herkes sıradaydı. Hava diğer günlere göre daha serindi. 07.20’de Cimbar vadisine hareket ettik. Diğer günlerde eğitim aldığımız yerden farklı olarak bugün vadinin biraz daha içine girdik. 07.45’te eğitim alacağımız bölgeye geldik. Emniyet kemerlerimizi giydik. 2. Gruplar lider çıktı. Biz 1. Gruplar olarak top-rope çıktık. 3 farklı rotadan top rope denemesi yaptık. 3 günün sonunda ilk defa top yapabilmiştim. Herkes her rotayı denedi. Çıkanlar ATC ve Grigri ile emniyet aldı. Her gün biraz daha gelişiyorduk. Malzemeleri toplayıp 11.20’de kamp alanına hareket ettik. 11.45’te kamp alanındaydık. Yarın BDK zirve faaliyeti olduğunu ve öğleden sonra serbest olduğumuzu söylendi. Yemek yiyip karnımızı doyurduk. Vampir köylü oynadık. Zirveden gelecek olan arkadaşlarımıza yemek hazırladık. 19.55’de zirveden dönen KDK ekibini karşıladık. KDK ekibindeki Merve bizi görünce ağlamaya başladı. Onun ağlamasıyla 1. Gruplar olarak hepimiz duygulandık. Zirve yapan arkadaşlar neler yaşadıklarını anlattılar. Yorgun olduklarından çadırlara girip uyudular. 23.00 gibi BDK zirve ekibini açıklandı. Adımı duyunca heyecanlandım. Arkadaşlarım sakinleştirmek için çok çaba sarf ettiler. Zirve ekibi olarak dağ evine gittik. İsmail ve Erkan zirve için yanımıza almamız gereken malzemeleri söyledi. Malzemelerimizi alıp çadırlara girdik.  Çadırdan Hüsna ve ben zirveye gidecektik. Çantamızı hazırladık. Yanımıza 3 litre su, sandviç, abur cubur aldık. Onun yanında gereken teknik malzemelerimizi de çantamıza koyduk. Bol sıvı tüketmeye çalıştık. 03.00’te hazır halde bulunmamız gerekliydi. Onun için hemen tulumlara girdik.

01.07.2017 Cumartesi (5. Gün)

BüyükDemirkazık Zirve Faaliyeti

02.07.2017 Pazar (6.Gün)

Bugün faaliyetin son günüydü. Bizim için yorucu ama çok verimli geçen bir faaliyetti. Teorikte öğrendiğimiz çoğu şeyi pratikte de uygulayarak iyice pekiştirdik. 12.00’da dağ evinde faaliyet toplantısı yapmak üzere toplanılacaktı. 11.00’da tüm kamp toplanmaya başladık.12.00’de faaliyet toplantısı yaptık. 12.40’ta toplantı bitti. 13.20’de malzeme teslimine başlandı. Fotoğraf çektik, birbirimizle vedalaştık. Vedalaşırken herkes üzgündü. Bitmesini istemediğimiz bir faaliyet olmuştu.

Raportör: Begüm KOLOĞLU – Başlangıç

27.06.17 Salı

Bayram nedeniyle Niğde öncesi herkes evlerine döndü. Niğde otogarda saat 08.00’de buluşacaktık. Ben Hamza ve Enes Ankara’dan saat 01.00’de otobüse bindik. 05.15’de otogara varmıştık. Diğer otobüsler arıza yaptığı için bazı arkadaşlarımız geç geldi. 09.50’de herkes gelmişti. Birlikte alışveriş için markete girdik.10.30 da alışveriş bitti ve Çamardı’nın Demirkazık köyüne doğru yola çıktık. Otobüs için 15 TL verildi. Yolda eğitmenlerimiz Demirkazık dağları hakkında bizi bilgilendirdi.11.40 da köye vardık. Hemen çadırlarımızı kurduk ve düzenini ayarladık.12.00 da herkes çadırlarına girmişti. Hazır ol saatinin 14.00 olduğu söylendi. Yemek yedikten sonra yürüyüş için yola çıktık.14.37 de 10 dakikalık bir mola verdik, su içip bir şeyler atıştırdıktan sonra devam ettik. 15.28 de tepeye ulaşmıştık ve 16.10 da arpalık düzlüğüne vardık. Burada bulunan çeşmeden sularımızı doldurup biraz dinlendik.16.35 de inişe geçmiştıik. 17.50 de kamp alanındaydık. Çıkış 2 saat 10 dakika sürerken inişte bu süre yarıya inmişti. Kampta biraz dinlendikten sonra ocak yakıp yemeğimizi yaptık.21.30 da dağ evinde toplanıldı. Faaliyet hakkında bilgiler verildi. Daha sonra yat saatinin 23.00 olduğu söylendi. Sabah 06.00’da eğitim için hazır olmalıydık.

28.06.17 Çarşamba

04.30 da uyandık yemeğimizi yedik ve termoslarımızı doldurduk. Eğitim için çantalarımızı hazırlayıp sıraya girdik ve Cimbar vadisine doğru yola çıktık. Cimbar vadisi sabahları serin öğlene doğru ise çok sıcak oluyor. Bu yüzden çokça sıvı kaybediyorsunuz. Yanınıza bol su almayı unutmayın ve enerji için de biraz abur cubur. 06.10 da Cimbar vadisinin girişindeydik. Isınmak için hafif tempo koşu ve açma germe yapıldı. Ardından 06.35 de eğitime başladık. Top-rope ve iniş eğitimi için rotalar kurulurken biz boulder yapıyorduk. Top-rope kurulduktan sonra sırayla rotaya giriyorduk. Diğerlerimiz ise boulder’a devam ediyordu. İlk açılan top-rope rotasında tutabilecek çok yer olmadığı için ters baskı yaparak tırmanmak daha rahattı. Top-rope yapanlar iniş için ipe girmeye hazırdılar. İnişten gelenlerde tekrar boulder’a geçiyordu bu şekilde eğitim yoğun ama aynı zamanda verimli geçiyordu.12.00-14.00 arası güneş tam tepede olduğu için eğitim yoktu. Malzemeler toplanıldı ve kamp alanına doğru yola çıkıldı. 12.45 de kamp alanındaydık. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra 14.20’de eğitim için Cimbara yola çıktık. 14.30’da herkes malzemesini çıkardı ve tekrar top-rope ile iniş eğitimi için rotalar kuruldu. Akşam 18.05 e kadar herkes top-rope çıktı, iniş ve boulder yaptı. 18.05 de malzemeler toplanmaya başlandı.18.40’da Cimbar boğazından kampa yola çıktık 10 dakika sonra kamp alanındaydık. Yemeklerimizi yiyip dinlendikten sonra 21.30 da dağ evinde toplandık. Dağcılık hakkında ve geleneksel malzemelerin nasıl ne zaman ve ne şekilde kullanılması gerektiği ile ilgili sohbet ettik.22.30 da dağ evinden ayrıldık ve çadırlarımıza geçtik. Yat saati 23.00 idi.06.00 da eğitim için hazır olacaktık.

29.06.17 Perşembe

04.45’de uyandık. Herkes kahvaltı yaptı. 06.00 da hazırdık ve Cimbar vadisine doğru gittik. 06.15’de antrenmana başladık. 15 dakikalık antrenmandan sonra vadiye girdik. Herkes çantasındaki malzemesini çıkardı. Biz boulder yaparken eğitmenlerimiz ana emniyet istasyonlarını kurdu. Daha sonra farklı rotalardan top-rope çıktık. Atc ve grigri ile emniyet aldık. İlk güne göre kondisyonumuz daha iyiydi. 11.35 de malzemeler toplanmaya başlandı.12.45 de kampa doğru yola çıktık. Kampa vardıktan sonra herkes yemeğini yedi. Yiyecek alışverişini yaparken dışarda bozulabilir dediğiniz şeyleri de alabilirsiniz. Soğuk su kaynağı hemen yanı başınızda. Yiyeceklerinizi soğuk suda muhafaza edebilirsiniz.14.15 de vadiye gitmek için hazırdık.14.28 de Cimbar vadisine geldik. Malzemeler çıkarıldı daha sonra 2.gruplardan Selçuk bize ipin nasıl toplandığını hatırlattı.14.40 da geleneksel malzemeleri çıkardık. Eğitmenlerimiz bizlere friend, stopper, hegzantrik yerleştirmeyi gösterdi; bizlerde bunlara uygun çatlaklar bulup yerleştirdik. Daha sonra Samet Hoca ve Erkan sikkelerin nasıl çakılacağını gösterdiler. Ardından kum saati ve kaya babalarından emniyet aldık. 18.00 da malzemeler toplanmaya başlandı. 18.35’de kamp alanına gelindi, yemek yiyip dinlendik. Akşam KDK ya kimlerin gideceği açıklanacaktı.21.35 de dağ evinin çatısında toplanıldı. Her çadır puding getirmişti. Sohbet eşliğinde tatlımızı yedik. Sonra KDK ya gidecek ekip açıklandı. Gece 3 de zirve ekibi hazır olmalıydı.

30.06.17 Cuma

Küçük Demirkazık Zirve Faaliyeti

01.07.17 Cumartesi

Gece 3’te BDK ya gidecek ekip yola çıktı. Geride kalanlar Cimbar vadisinde top-rope çıkacaktık. Zirveden geldiğimiz için öğlene kadar dinlendik. 14.15 de eğitim için hazırdık. 14.30 da Cimbar vadisine geldik. 14.40 da orta sektöre vardık. Esra ve Ceyhun top- rope rotalarını açtı. Sırayla rotaları çıktık, atc ve grigri ile emniyet aldık.18.05 de orta sektörden dönüşe geçtik.18.25 de kamp alanına varmıştık.Son akşam olduğu için topluca yemek yedik, daha sonra sohbet ederken Samet Hoca ve Ceyhunda bize katıldı.Zirve ekibi için endişeliydik. Her duyduğumuz traktör sesine koşuyorduk onlar mı geldi diye. 01.15 de zirve ekibi geldi. Hepsi çok yorgundu. Yemeklerini yediler. Bize faaliyetteki tecrübelerini anlattılar. Biraz sohbetten sonra dinlenmek için hepsi uyudu.02.45 de tulumlarımızı aldık ve damda yıldızlara karşı uykuya dalmıştık.

02.07.17 Pazar

Artık son gün gelmişti.14.00 hazır ol saatiydi.11.00 da toplanmaya başladık.12.00 da faaliyet toplantısı oldu.40 dk sürdü.13.20 de malzeme teslimi başladı. Fotoğraf çekildikten sonra vedalaştık. Bu güzel faaliyet bittiği için hepimiz üzgündük.

Raportör: Eren Bilen – Başlangıç

KTÜDAKS !

Faaliyetimizde bizlerle birlikte olan mezunlarımızdan Yenal Gürsu Abayaz, İsmail Tamer Köse, Samet Yazıcı’ ya teşekkür ederiz.