Karahava Temel Kampçılık Eğitimi

Lider : Cihan YAĞCI

Faaliyet Sorumlusu : Özgür Gören

Raportörler : İlker Çeber , Merve Keleş

Katılımcı Sayısı : 43  birinci grup öğrenci ,2 eğitmen ve 4 eğitmen yardımcısının katılımı ile faaliyet tamamlandı.

Hava Durumu : Hava bulutlu ve 16-17 derece

Ulaşım : 3 ayrı özel minibüs.

Hareket Yeri ve Saati : Faik Ahmet BARUTÇU Kütüphanesi, 08.00

Varış Yeri ve Saati : Karahava Mevki, 09.31

Kullanılan Araç : Minibüs

Uzaklık : 47 KM

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ

İlker Çeber

09.12.2023

Takvimler 09.12.2023’ü gösteriyordu. Bu sabah bizim için her sabahın farklıydı; çoğumuz için ilk kamp deneyimiydi. Günler öncesinden büyük bir heyecanla alarmlar erken saatlere kurulmuştu bile. Sabah 08.00’de Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi’nin önünde hazır bulunma ilkesine uyarak toplandık. Servislere binmek için sıra oluşturup sırayla çantalarımızı yerleştirip arabalara geçtik. 3 araç ile saat 8.20’de hareket ettik. Eğitmenler için belki küçük ama bizim için gerçekten büyük ve heyecanlı zamanlar bizi bekliyordu.

Maçka’da ihtiyaç gidermek için 15 dakika mola verdik. Faaliyet lideri bu molayı 5 dakika uzatarak toplamda 20 dakika moladan sonra saat 9.12’de tekrar harekete geçildi. Saat 9.31’de araçlardan inme zamanı gelmişti. Meraklı gözlerle etrafı inceliyorduk. 9.39’da herkes araçtan inmişti ve kıyafet, çanta kontrolleri yapılarak var olan hatalar düzeltilerek 9.51’de kamp alanına doğru yürüyüş başladı. Hava bulutlu ve hafif yağmur geçişleri vardı.

Herkesin gidişata göre karar verebilmesi için 10.03’te 5 dakika kıyafet molası verildi. 10.08’de tekrar harekete geçildi. Doğanın büyüsüyle yürüyüşe devam ederken 10.24’te ihtiyaçlar için 10 dakika mola verildi. Hafif yağmur atıştırmasıyla beraber saat 10.48’de eğitim alanına ulaşmayı başardık. Kamp alanına geldiğimizde yağmur şiddetini biraz daha arttırarak devam etti. Dış katmanlar giyildi ve 10.50’de 30 dakika süre verilerek çadırlarımızın hazır olması istendi.

İşte o zaman herkes çok daha iyi hissetmeye başlamıştı faaliyeti. Sırada eğitimde öğrendiklerimizi göstermek vardı. Saat 11.20’de herkes çadırı kurmuş ve çadırda bekliyordu ki faaliyet lideri saat 11.40’ta herkesin 1 dakika içinde dışarıda olmasını söyledi. 11.42’de alanda sıraya geçildi ve eğitmenler tarafından çadırların iç düzeni ve kurulumu kontrol edildi. Hazır bulunamadığımız için ve çadır iç düzeninde bazı hatalar olduğu için cezalar verildi. 12.06’da çadırları düzenlemek için 10 dakika zaman verildi.

Ardından saat 14.30’a kadar her çadır yemek hazırlamış ve yemiş olması gerekiyordu. Büyük heyecanla ocaklar yakılmaya, sular kaynatılmaya başladı. Kamp alanından güzel yemek kokuları kadar talihsiz kokular da gelmiyor değildi. 14.32’de hazır bir şekilde sıraya geçildi ve 14.40’ta yürüyüş başladı. Yolda toplamda 10 dakika mola verilerek saat 15.42’de yürüyüş eğitimi için sıraya geçilerek öğrendiğimiz yürüyüş tekniklerini uygulama zamanıydı. 16.27’de eğitimi bitirerek kamp alanına doğru yürüyüşe geçtik. Toplamda 15 dakika mola ile saat 17.14’te kamp alanına vardık.

Akşam yemekleri için kamp alanında tekrardan ocaklar yanmaya başladı. Soğumaya başlayan havayı ve kamp alanını ısıtan ocaklar değildi. Bu güzel ailenin üyeleriydi. Herkes elinden geldiği kadar güzel şekilde yemeklerini hazırlayıp yedikten sonra saat 8.30 yatma saatinde çadırında ve sessiz bir şekilde hazır olacaktı. Gece 23.40’ta kamp bir sesle ayağa kalktı: “Saat 00.00 hazır olma saati, gece yürüyüşüne hazır ol kamp!” sesi yükseldi. Faaliyet liderinden korku, heyecan, aksiyon ne istersek vardı.

23.54’te yağmurun şiddetini arttırmasıyla yeniden hazır olma saati 00.10’a ertelendi ve 00.12’de hazır bir şekilde sıraya geçildi. 00.27’de yürüyüş başladı ve yıldızların altında o mükemmel atmosferde ormanın karanlığında 00.38’e kadar yürümeye devam ettik. Daha sonra 10 dakika mola denildi, ama büyük bir çember oluşturduk ve kendimizi tanıtmaya ve sohbet etmeye başladık. Ama bir terslik sezmeye başlamıştık. Çember giderek daralıyordu ve sayımız azalıyordu. Hava soğumaya devam ediyordu, ısınmak için herkes kol kola giriyor ve daha da yakınlaşıyordu. Daha sonra arkadaşlarımızın kurtlar tarafından kapıldığını öğrendik. Belki de hayatımızda ilk defa, kurtların kapmasını istiyorduk çünkü hava cidden soğumuştu. Sıcak uyku tulumu çadırımızda bizi bekliyordu, ama sona kalan ben olmuştum. Kendimi şanslı hissediyordum. Tabii ki, herkes için farklı olan kampa varış saati benim için 2.57 olmuştu.

10.12.2023

Sabah 8.30’da kalkma saati belirlenmişti ve kamp alanı derin bir sessizliğe büründü. Sabaha karşı başlayan yağmurun şiddetini arttırmasıyla yeni kalkma saati 1 saat ertelenerek 9.30’a alındı. 9.34’te herkes sıraya geçti ve geç kalındığı için 9.45’e kadar çeşitli cezalar verildi. 9.51’de ikinci bir emre kadar yeme içme serbest bırakıldı ve daha sonra saat 11.30’da çadırlar toplandı. Bir şekilde her şey hazır olacak şekilde sırada olunacaktı. Bu görev, faaliyetin sonunun yaklaştığını söylüyordu bize.

11.30’da sıraya geçildi, ancak bazı çadırlar ve eşyalar toplanamadığı için tüm ekibe çeşitli cezalar verildi. Ardından eksikler tamamlandı, kamp alanı mıntıkası yapıldı, çöp torbaları çantalara basıldı. 12.07’de ekip fotoğrafı çekildi ve yürüyüş için sıraya geçildi. Fotoğraf ve ihtiyaç molalarıyla toplam 40 dakika mola verildi ve 13.33’te araçlara varıldı. Araçlara yerleşildi ve geride harika bir faaliyet bırakmıştık. 13.37’de kampüse doğru harekete geçildi. 14.17’de kampüse giriş yapıldı ve 14.30’da Hasan Polat Spor Salonu’nun alt katında faaliyet toplantısı başladı. Herkes toplantıya, faaliyetle ilgili olumlu olumsuz her türlü düşüncesini özgürce belirterek katıldı. Saatler 17.07’yi gösterirken faaliyetimiz resmen sona ermişti.

Merve Keleş

08:00’de kalkması planlanan otobüsümüz, bazı arkadaşlarımızın geç kalması sonucu 08:21’de Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi’nin önünden kalktı.

08:50’de Maçka’da 20 dakikalık bir mola verdik; su ve kahvaltı eksikliği olan ekip arkadaşlarımız ihtiyaçlarını giderdi.

09:10’da mola beş dakika daha uzatıldı ve 09:15’de tekrar kamp kuracağımız Maçka dağlarına doğru yola çıktık.

09:32’de otobüsle olan kısa yolculuğumuz bu saatte son buldu.

09:52’de bütün ekip malzemeleri kontrol edildi ve gerekli uyarılar yapıldıktan sonra kamp alanına doğru ilk adımlarımızı atmaya başladık.

10:04’de 5 dakikalık kıyafet değişim molası verildi.

10:09’da kaldığımız yerden devam ettik.

10:24’de 10 dakikalık su ve çanta değişim molası verildi.

10:34’de yola devam ettik. Çanta değişim sırasında arkadaşımdan aldığım çantayı kendi vücuduma uyarlamadığım için bütün gece omuz ağrısı çektim ve bu bana günün en büyük dersi oldu.

10:48’de çadır kuracağımız alana vardık. Ancak maalesef bize verilen 11:20’ye kadar (ki fazlasıyla yeterli olan bir zaman dilimi olmasına rağmen) çadırları kur, sıraya geç emrini yerine getirmeyen birkaç arkadaşımız oldu (Ben ve çadır arkadaşlarım dahil).

11:43’de eğitmenlerimiz ve liderimiz çadırlarımızı kontrol edip eksiklerimizi söylediler. Karşılığında küçük ve ısınmamızı sağlayan bir ceza da aldık.

12:05’de biten bu mini toplantımızda bize 14:30’a kadar serbest zaman tanıdılar. Yemek yiyebilmemiz, çadırlarımızı düzenleyebilmemiz gibi eksiklerimizi halledebiliriz için.

14:30’da hazır bulunmuşluğu aksattığımız için ekip arkadaşlarımızla günün ikinci cezasını da aldık.

14:41’de yeni bir faaliyet için yukarı tırmanmaya devam ettik.

14:55’te bir dakikalık nefes ve hasar kontrol molası verdik. Şükür ki kimse de bir sıkıntı yoktu.

15:04’te beş dakikalık su molası verildi.

15:27’de atıştırmalık, çanta değişimi gibi değişiklikler için beş dakikalık ikinci molamızı da yaptık.

15:32’de devam ettiğimiz yolu 15:45’de vardığımız eğitim alanında son buldu.

15:47’de başlayan yaylada belirli teknik (front point, back point vs.) ve stratejilerle (s çizmek, lokal santral yapmak gibi) eğitimimizi yaptık.

16:27’de biten eğitimimizi, 16:40’da verdiğimiz 15 dakikalık mola da güzel bir manzarayla toplu bir fotoğrafla ödüllendirdik.

16:55’te tekrar yola çıktık.

17:15’te kamp alanına vardık. Liderimiz 20:30’un yatma saati olduğunu, aradaki süre zarfında yeme içme gibi ihtiyaçlarımızı gidermemiz gerektiğini ve sabah 08:30’un hazır olma saati olduğunu söyledi.

23:40’da eğitmenler tarafından uyandırıldık ve 20 dakika içinde hazır olma süresi tanındı ancak yağan yağmur dolayısıyla 00:00’da değil, ancak 00:28’de hazır olup yeni eğitimimiz için yola çıkabildik. Saat 02:47’de kampa geri döndük.

03:00 olarak belirlenen yatma saatiyle beraber faaliyetimizin ilk gününü bitirmiş olduk. 08:30 olarak belirlenen hazır bulunma saatimiz yağan yağmur yüzünden 09:30 olarak değiştirildi ve biz ekip olarak hazır bulunamadığımız için üçüncü cezamızı da aldık.

09:55’te yağmur yüzünden iptal olan yürüyüşümüz çadırlara geri dönmemizle sonuçlandı.

10:07’de verilen emir üzerine çadırlarımız toplandı ve saat 11:30’da hazır bulunmalıydık ama evet, yine hazır bulunamadık ve faaliyetin son cezasını aldık (4 ceza).

12:10’da biten faaliyetimiz için dağdan aşağıya yürümeye başladık.

12:24’de ihtiyaçlarımızı gidermek için ve doğayla kısa bir serbest zaman için mola verildi.

13:03’te tekrar dağdan aşağıya inmeye başladık.

13:16’da su içmek için beş dakikalık mola verdik.

13:21’de tekrar çıktığımız yolu 13:38’de otobüslere vararak sonlandırdık.

14:20’de inip 14:29’da başladığımız faaliyet toplantımızı

17:05’de bitirdik. Evet, hatalarla dolu bir faaliyetti maalesef, ancak çoğu kişinin ders alma odaklı olduğunu düşünüyorum ve kesinlikle harika bir faaliyet başlangıcıydı.