Aladağlar Büyük DemirKazık Zirve Tırmanışı

F.S: Mustafa ALTUN
EKİP
I.Grup:  Selçuk ARAS
2.GRUP:Burak Azmaz Ceyhun CÖMERT Enes B.KARGI Erkan TAN Ferhat İNCEOĞLU İsmail ŞAHİNBEY İlknur ÜNLÜ
EĞİTMEN YARD.:
Mustafa ATEŞ Yusuf EMİNOĞLU
Teknik Malzeme:60 m. Tam İp (kullanılmadı),perlon,yardımcı ip, çekiç ve sikkeler (kullanılmadı), herkese kask,kemer,yardımcı ip,karabina,iniş malzemesi
Hava Raporu:Zirve gecesi Az bulutlu, 24 Haziran sabahı açık güneşli fakat değişken bir hava, öğle vaktine doğru yoğun sis.Faaliyet Raporu:

Zirve gecesi herkes, iyi sıvı tüketip yemeğini yedikten sonra erken bir uykuya geçtik.Saat 02:30’ta uyanıp kahvaltımızı yapıp çantalarımızı traktöre yükledik ve zirve için 03:00 kamptan ayrıldık.03:40’da Sokullupınar’a varmıştık herkes batonlarını çıkartıp ayarladıktan sonra yürüyüşe geçtik. Narpuz istikametinde yolumuza devam ettik. Narpuz 2’ye bağlanmak için öncelikle vadi girişindeki yaklaşık 10 m genişliğindeki dar boğazdan ilerlemek gerekiyor. Yaz başı olduğundan dere yatağında su var dolayısıyla taşlar kaygan, dikkatlice yükselmeye devam ettik.

Narpuz 1’i 1 saatte bitirmiştik, dere yatağının soluna geçip rüzgar almayan bir yerde mola verdik. Narpuz 2’nin başlangıcında zevkli bir kaya tırmanış yapıyoruz vadinin yukarısına çıkıyoruz burada kayalar biraz çürük.Saat 05:00’da başladığımız Narpuz 2 yi 1,30 saatte bitiyoruz ve 06:30 da Kızılçarşak dibindeydik. Moladan sonra çarşaktan yükselmeye başladık. Çarşağa başladıktan sonra sağa doğru kayıp kayalardan destek almaya çalıştık fakat kayalar çürük dikkat etmek gerekiyor. Kızılçarşak’ı yarım saatte bir mola vererek çıktık. Çarşak yukarıda iki kola ayrılıyor sol taraftaki geçitten devem ettik daha sonra 09:00 da çarşağı bitirmiş ve zirveyi gören sırtın üzerinde düz , her yere hakim bir noktada mola verdik. Molada herkes bir şeyler atıştırıp suyunu içtikten sonra emniyet kemerlerini giyip iniş malzemelerini kuşandı. Büyük çantaları oraya bıraktık, yanımıza bivaklama durumuna karşın mat,tulum ve bivak torbasını içeren bir çanta ayrıca inişte kullanmak gerekir diye tam ipi de aldık .
İyice dinlendikten sonra yola çıktık, külaha giden patikayı takip ederek doğu duvarına yakın slab yüzeylere vardık. Doğu duvarının hemen yanından külahın sağından ilerliyoruz .Tutacak yer sıkıntısı yaşanmıyor derin tutamaklar oluyor zaman zaman kolay bir tırmanış oluyor.Hafif bir boşluk hissi var fakat tutacak yer ararken ona dikkat edilmediğinden pek fazla anlaşılmıyor. Külahta ip açmaya gerek duyulmadı ama daha önceki dağcılar 25-30 metrede bir iniş noktası oluşturmuş.Kaya üzerinde sikkeler mevcuttu.

Saat 11:20’de zirveye varmıştık.Zirveye çıkarken havanın kapatacağı belliydi zaten zirveye vardığımızda da bulutların içinde kalmıştık 20 dk zirvede kaldıktan sonra fırsatını bulunca inişe başladık.

İnişte de ip açmadık herkes yere oturdu ve 4 yerden temas uygulayarak iniyorduk.İnişte dikkatli olmak gerekiyor arayı açmamak lazım çünkü taşlar düştüğü için birbirimize yakın olmak gerekiyor.

İp kullanmadığımız için 1 saatte çantaları bıraktığımız yere ulaştık.12:30’da külahı bitirdik. Bivak yerinde dinlendikten sonra çantalarımızı sırtlayıp yola koyulduk.

Kızılçarşak’a vardık ve 2,30 saatte çıktığımız yeri koşarak 20 dakikada indik, eğlenceli bir inişti.Saat 14:00’da çarşak dibindeydik.Geldiğimiz rotadan devam ederek saat 17:00’da Sokullupınar’da Mehmet Abiyle buluşup traktörle dağ evine vardık. Saat 18:00’da dağ evine sağ salim ulaşmış zirve yolculuğu sona ermişti.